COOKIE POLICY
Informasjonskapsler er avgjørende for at vi kan yte deg bedre service. Vi lagrer ikke informasjon som kan identifisere deg som person. Du finner mer om cookies under Datasikkerhet

03.12.2019

Ford lanserer «Smart Lab» med mulighet for prøvekjøring på kjøpesenter

Som et av de første landene i verden etablerer Ford i Norge et nytt og unikt opplevelsessenter på kjøpesenter med muligheten for prøvekjøringer.

- Med «Smart Lab» tar vi bilopplevelsen ut til steder der folk ferdes, som for eksempel utvalgte kjøpesentre eller andre høyt trafikkerte knutepunkter. Er du interessert har vi også 5 biler du kan prøvekjøre på utsiden, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.

Sammen med Ford-forhandleren i Stor-Oslo RøhneSelmer åpnet Ford «Smart Lab» på Strømmen Storsenter utenfor Oslo 2. desember.

Konseptet er allerede tatt i bruk i noen få storbyer rundt i verden blant annet i Italia, Tyskland, Belgia og Canada, og har fått meget god mottakelse blant kundene – vi ønsker derfor å teste «Smart Lab» også i Norge.

     

Mye mer enn dagens kjøpesenterutstillinger

- Det er ikke snakk om å sette opp et par biler i et kjøpesenter og stå der med noen selgere. Dette er et opplevelsessenter, hvor du også får demonstrasjoner, mulighet til å bestille bilen på stedet og ikke minst ta deg en prøvetur, sier en entusiastisk administrerende direktør i RøhneSelmer AS, Kjetil Hagestande.

- Det er mange spennende, elektrifiserte modeller som lanseres i 2020 - inkludert vår allerede store suksess, helelektriske SUV, Mustang Mach-E. Det er nå viktigere enn noensinne å informere kundene. De må få hjelp til å finne den drivlinjen og den bilmodellen som passer best til deres behov. Slik skal vi få enda mer fornøyde kunder over tid, sier Ford Motor Norges administrerende direktør.

     

Ny kundereise – møt kundene der de ferdes

- Mange potensielle kunder liker å se og undersøke bilen på nettet, men de fleste vil fremdeles prøvesitte, se, kjenne og prøvekjøre – samtidig opplever mange at «tidsklemma» gjør det krevende å besøke forhandleren. «Smart Lab» blir mer et opplevelsessenter enn bilbutikk og må oppleves – men det er i tillegg til, ikke i stedet for bilbutikken, sier administrerende direktør, Per Gunnar Berg.     

Kontakt oss


  • Del på sosiale medier




  • Kopier og del URL-Link



Nyheter